آموزش برنامه نویسی جاوا – یکی از بهترین دوره های آموزشی

آموزش برنامه نویسی جاوا – یکی از بهترین دوره های آموزشی

دسته بندی: -

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 240 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

29000 تومان – خرید
آموزش برنامه نویسی جاوا - یکی از بهترین دوره های آموزشیReviewed by Admin on Mar 2Rating:

در خدمت دوستان عزیز هستیم با دوره آموزش برنامه نویسی جاوا که یکی از بهترین دوره های آموزشی جاوا می باشد. امیدواریم این دوره آموزشی مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

آموزش برنامه نویسی جاوا

حجم : ۱٫۸۶ گیگابایت

مدیت زمان : ۱۶ ساعت و ۴۱ دقیقه

مدرس : مهندس اسداللهی

 

آموزش برنامه نویسی جاوا

بخش اول : نصب کامپایلر جاوا و تنظیمات

  • کامپایلر جاوا و فایل های مورد نیاز برای برنامه نویسی و اجرای برنامه های جاوا مورد بحث قرار می گیرد.
  • نحوه نصب و تنظیمات مورد نیاز برای استفاده از کامپایلر جاوا و ایجاد متغیر های سیستمی آموزش داده شده است.
  • ایجاد برنامه بدون استفاده از محیط های برنامه نویسی و با استفاده از یک فایل Notepad ساده آموزش داده می‌شود.
  • در ادامه نیز محیط های برنامه نویسی موجود ذکر شده و با انتخاب یکی از این محیط ها مثال ساده ای از نحوه ایجاد فایل های برنامه و کامپایل و اجرا کردن آنها آموزش داده می شود.

 

بخش دوم : معرفی زبان جاوا

  • ویژگی های زبان جاوا و تفاوت با سایر زبان ها
  • نحوه کامپایل کدهای جاوا بررسی می شود و مراحلی که باید برای ایجاد یک برنامه جاوا طی شود
  • خصوصیاتی که سبب می شود برنامه های جاوا در هر سیستم عاملی اجرا شوند را بررسی می کنیم.
  • انواع داده ای اولیه(int, float, String, …)در جاوا بررسی می شود.
  • دریافت مقادیر وارد شده توسط کاربر از ورودی
  • نمایش و چاپ پیغام ها و اطلاعات در خروجی صفحه نمایش

 

بخش سوم : عبارات شرطی در جاوا

  • معرفی عبارات شرطی و علت استفاده
  • معرفی و نحوه استفاده از عبارت شرطی if…else
  • معرفی و نحوه استفاده از عبارت شرطی switch
  • محدودیت های استفاده از switch
  • پیاده سازی عملگر (OR) در switch

 

بخش چهارم : کلاس ورودی Scanner و بررسی متدهای next() و nectLine()

  • تعریف نمونه ای کلاس Scanner برای تعامل برنامه با ورودی
  • بررسی متد next() موجود در کلاس Scanner و دریافت یک رشته از ورودی
  • بررسی متد nextLine() موجود در کلاس Scanner و دریافت یک رشته از ورودی
  • نحوه دیباگ کردن برنامه با استفاده از دیباگر محیط Eclipse و بررسی تفاوت دو متد next() و nextLine()
  • معرفی چند نمونه از کاراکترهای فرمت برای متد printf()

 

بخش پنجم : تبدیلات انواع داده ای،معرفی حلقه تکرار for برای بررسی عملگرهای افزایشی و کاهشی

  • تبدیل رشته های دریافتی از ورودی و تبدیل به انواع داده ای معتبر
  • استفاده از متد parse() برای انجام تبدیلات
  • نحوه تبدیل انواع از یک قالب داده ای به قالب داده ای دیگر و نادیده گرفتن خطای کامپایلر (Cast کردن)
  • بررسی تقدم و تاخر عملگرها در دستورات

 

بخش ششم : ساختارهای تکراری در جاوا

  • معرفی و بررسی کامل حلقه تکرار for
  • معرفی حوزه متغیرها و تعریف متغیر ها در حوزه های مشخص
  • معرفی و بررسی حلقه تکرار while
  • معرفی و بررسی حلقه تکرار do…while
  • مناسب بودن هر کدام از انواع حلقه های تکرار در چه شرایطی، مورد بررسی قرار می گیرد.

 

بخش هفتم: حلقه های تودرتو در جاوا

  • بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از for
  • بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از while
  • بررسی حلقه های تودرتو با استفاده از do…while
  • ایجاد جدول ضرب به منظور نحوه استفاده از حلقه های تودرتو
  • معرفیعبارات انشعابی Continue و Break

 

بخش هشتم: متدها در جاوا

  • معرفی متدها در زبان جاوا
  • تعیین سطح دسترسی متدها
  • تفاوت متدهای static و non-static
  • قوانین و محدودیت های استفاده از متغیرهای static
  • متدهایی که مقادیر برمیگردانند در مقابل متدهای بدون مقدار برگردانده شده
  • تعریف متدها و استفاده از آنها در برنامه

 

بخش نهم: سربارگذاری متدها در جاوا

  • معرفی سربارگذاری و اهمیت استفاده از آن
  • تعریف متدهای سربار شده
  • استفاده از عبارات شرطی بدون استفاده از عبارات if…else و switch
  • تبدیل نوع داده ای int به char و چاپ کدهای اسکی در قالب یک متد

 

بخش دهم: متدهای بازگشتی در جاوا

  • معرفی متدهای بازگشتی و کاربرد آنها
  • پیاده سازی متدهای بازگشتی برای چاپ سری فیبوناتچی
  • پیاده سازی متدهای بازگشتی و بررسی تفاوت با متدهای ترتیبی

 

بخش یازدهم: آرایه ها در جاوا

  • معرفی آرایه ها و بکار گیری آرایه در زبان جاوا
  • بررسی مقداردهی پیش فرض به داده ها توسط کامپایلر جاوا
  • دریافت تعدادی عدد از ورودی و ذخیره در آرایه
  • معرفی استثناهایی که ممکن است در یک آرایه رخ دهد
  • تعریف ارایه های کاراکتری و مقداردهی با استفاده از مقادیر int

 

بخش دوازدهم: آرایه های دو بعدی و مرتب سازی در جاوا

  • معرفی آرایه های دو بعدی و شبیه سازی ماتریس ها
  • تعریف ارایه های دو بعدی و سه بعدی و نحوه دسترسی به عناصر این ارایه ها
  • مقداردهی اولیه به آرایه ها در زمان تعریف
  • ذخیره سازی ارایه ها در دیسک سخت در جاوا (سطری یا ستونی)
  • ایجاد ارایه های دندانه ای(آرایه هایی که هر سطر می تواند ستونهای متفاوتی داشته باشد)
  • مرتب سازی عناصر آرایه با مرتب سازی حبابی
  • بهینه سازی مرتب سازی حبابی برای جلوگیری از بررسی عناصر مرتب شده

 

بخش سیزدهم: جستجوی مقادیر در آرایه در جاوا

  • معرفی مفاهیم و روش های جستجو در آرایه ها
  • پیاده سازی الگوریتم های جستجوی باینری و خطی در آرایه ها
  • بررسی نقاط ضعف و قوت هر کدام از الگوریتم ها و شرایط استفاده از آنها
  • پیاده سازی متدهایی با تعداد پارامترهای نامشخص

 

بخش چهاردهم: برنامه نویسی شی گرا در جاوا

  • معرفی مفهوم برنامه نویسی شی گرا
  • نحوه ایجاد کلاس در زبان جاوا
  • ایجاد پکیج در جاوا و نحوه بسته بندی کلاس ها در بسته های مجزا
  • معرفی اجزا کلاس
  • نمونه سازی از یک کلاس و استفاده از فیلدها و متدهای موجود در کلاس
  • مخفی کردن فیلدها و متدها از دید کلاس های بیرونی با ایجاد سطح دسترسی

 

بخش پانزدهم: سازنده ها در جاوا

  • بررسی مفهوم سازنده و کاربرد آن در برنامه نویسی شی گرا
  • ایجاد سازنده های مناسب برای کلاس ها به منظور مقداردهی فیلدها
  • نحوه ایجاد چندین سازنده برای کلاس
  • بررسی سازنده پیش فرض
  • بررسی مقادیر ارسال شده برای فیلدها در سازنده

 

بخش شانزدهم: setter و getter و مدیریت دسترسی ها در جاوا

  • معرفی متدهای setter و getter و نحوه کدنویسی
  • ایحاد متدهای setter و getter و سازنده ها بدون کدنویسی و با استفاده از محیط Eclipse
  • مدیریت مقادیر فیلدها با استفاده از متدهای setter و getter
  • ایجاد فیلدهای استاتیک و بررسی کاربرد
  • نحوه دسترسی به فیلدهای استاتیک در کلاس ها

 

بخش هفدهم: متدهای استاتیک در جاوا

  • بررسی متدهای استاتیک و نحوه تعریف آنها
  • مقایسه نحوه فراخوانی و استفاده از متدهای استاتیک در کلاس ها
  • ایجاد یک ماشین حساب برای بررسی متدهای استاتیک و غیر استاتیک
  • محاسبه نمونه های ساخته شده از یک کلاس
  • معرفی کلاس های داخلی

 

بخش هجدهم: مدیریت استثنا در جاوا

  • معرفی انواع خطاها و بررسی خطاهای زمان اجرا
  • نحوه استفاده از بلاک های try…catch…finally
  • ترتیب نوشتن گیرنده های استثناها
  • نجوه صدور یا پرتاب کردن یک استثنا توسط برنامه نویس
  • شبیه سازی بانک به منظور پیاده سازی متدهای برداشت و واریز به حساب
  • تعریف متدهایی با قابلیت صدور یک استثنا

 

بخش نوزدهم: ارث بری در جاوا

  • بررسی مفهوم ارث بری و نحوه ایجاد ساختار سلسله مراتبی برای کلاس ها
  • نحوه تعیین فیلدها و متدهای موجود در کلاس والد و فرزند
  • ایجاد کلاس هایی که در آنها ارث بری وجود دارد از طریق کد نویسی و با استفاده از Eclipse
  • جلوگیری از به ارث برده شدن متدها توسط کلاس فرزند
  • نحوه استفاده از کلمه کلیدی super و کاربرد
  • دسترسی به فیلدها و سازنده های کلاس والد در کلاس فرزند
  • ارسال پارامترها از کلاس فرزند به کلاس والد

 

بخش بیستم: لغو کردن متدهای کلاس والد در کلاس فرزند

  • بیان مفهوم لغو کردن متدها
  • مخفی سازی فیلدها و متدهای کلاس والد در کلاس فرزند
  • نحوه لغو کردن بصورت دستی و با استفاده از ابزار موجود در Eclipse
  • فراخوانی متدهای مخفی شده کلاس والد در کلاس فرزند

 

بخش بیست و یکم: کپسوله سازی و چندریختی در جاوا

  • بیان مفاهیم موجود در شی گرایی
  • بررسی مفهوم کپسوله سازی و لزوم استفاده
  • پیاده سازی مفهوم کپسوله سازی
  • بررسی و بیان مفاهیم چندریختی
  • بررسی و بیان مفاهیم متغیرهای مرجع
  • پیاده سازی سلسله مراتب کلاسی و ایجاد متغیر های مرجع از ملاس های والد
  • نحوه انتساب نمونه های فرزند به متغیر های مرجع و فراخوانی متدها
  • دسترسی متغیرهای مرجع به متدهای موجود در کلاس های فرزند
  • فراخوانی متد متناسب با نوع شی ای که توسط متغیر مرجع به آن اشاره شده است

 

بخش بیست و دوم: انتزاعی سازی در جاوا

  • بیان مفهوم انتزاعی سازی و کاربرد
  • پیاده سازی کلاس های انتزاعی با کد نویسی و با استفاده از Eclipse
  • استفاده از کلاس های انتزاعی به عنوان متغیرهای مرجع
  • متدهای انتزاعی و غیر انتزاعی
  • متدهای انتزاعی و کلاس های انتزاعی
  • ارث بری در کلاس های انتزاعی

 

بخش بیست و سوم: پروژه پیاده سازی شده ای برای بررسی مفاهیم پایه ای شی گرایی

  • ایجاد کلاس ها، ارث بری، کپسوله سازی، چندریختی و انتزاغی سازی و تمام دیگر موارد ذکر شده در بحث شی گرایی در این پروژه به کار گرفته شده است.

بخش بیست و چهارم: واسط ها در برنامه نویسی شی گرا در جاوا

  • بیان مفاهیم و تعریف واسط
  • بیان تفاوت واسط با کلاس های عادی و انتزاعی
  • متدها و فیلدها در واسط ها
  • ارث بری واسط ها از یکدیگر
  • پیاده سازی واسط توسط کلاس ها
  • ارث بری چندگانه با استفاده از واسط ها
  • قوانین استفاده از واسط

بخش بیست و پنجم: کلاس استرینگ (String)

  • مفاهیم پایه ای در مورد رشته ها
  • رشته ها در زبان جاوا چگونه پیاده سازی شده اند؟
  • ایجاد اشیا رشته ای و تفاوت آنها
  • نحونه ذخیره سازی و بازیابی انواع رشته ها
  • بررسی مفهوم Immutable(غیر قابل تغییر بودن) رشته ها در جاوا
  • بررسی تعدادی از متدهای موجود در کلاس String
  • رشته های قابل تغییر و انواع آنها
  • استفاده از رشته های قابل تغییر و مقایسه کارایی آنها با یکدیگر

 

بخش بیست و ششم: کلاس های مهم پیاده سازی شده در جاوا

  • بررسی کلاس Date به منظور دریافت و دستکاری تاریخ و ساعت
  • دریافت و نمایش تاریخ براساس یک قالب مشخص با استفاده از کلاس انتزاعی DateFormat
  • دریافت و نمایش تاریخ براساس یک قالب مشخص با استفاده از کلاس SimpleDateFormat
  • تبدیل شی Date به رشته(Format) و بازگردانی از رشته به شی Date(Parse)
  • بررسی کلاس Math و متدهای موجود در آن
  • بررسی کلاس Random و تولید اعداد تصادفی از انواع متفاوت
  • برنامه ای برای تولید اعداد تصادفی غیر تکراری
  • ایجاد اعداد تکراری یکسان در طول اجرای برنامه

 

جلسه ۲۷ : ورودی و خروجی و فایل ها

  • بیان مفاهیم پایه ای در مورد ورودی و خروجی و فایلها
  • مدیریت فایل ها و پوشه ها
  • معرفی جریان های داده ای متنوع موجود در جاوا
  • استفاده از جریان های بایتی و کاراکتری برای کپی فایل ها
  • دریافت ورودی از کاربر و نمایش خروجی با استفاده از جریان های استاندارد
  • بیان مفاهیم سریالی سازی و کلاس های مربوط به جریان های اشیا
  • پیاده سازی برنامه ای برای ذخیره و بازیابی نمونه های یک کلاس در فایل ها با استفاده از سریالی سازی
  • بیان مفاهیم در مورد فایل های با دسترسی ترتیبی و فایل های با دسترسی مستقیم
  • استفاده از کلاس RandomAccessFile برای ایجاد فایل های تصادفی
  • پیاده سازی برنامه ای برای ذخیره و بازیابی رکورد های موجود در فایل های مستقیم

 

پاسخ دهید